Sunday, June 8, 2008

4 June 08

Today kerja mcm biasa. Tiba2 angin dia tak elok dia buat hal, aku minta tolong dia dtg pump kan minyak sebelum harga minyak naik mlm ni 2.70. Dia kata nak tunggu abg dia yg dia dah pasti lewat sampai. Apa salahnyer dia dtg kat aku dulu? Then balik tunggu balik mak dia. Akhirnya mak dia sampai lewat juga dan dia dtg kat aku hampir pukul 11:37 sedangkan nak ambil minyak kena beratur panjang sebelum pukul 12. Dia call aku merajuk nak angkat sebab aku tahu mesti takkan sempat, untuk apa dtg sedangkan takde apa yg boleh dia tolong?
Lama sedikit aku cuba telepon balik dia pulak tak nak angkat sedangkan aku yg kecik hati, dia pulak yg buat hal. Aku balik kerja terus ke rumah malas nak banyak cerita. Dia start hantar massage yg bukan2 termasuk nak kuar dgn mamat yg nak ajak dia main, then nak ajak mamat tu dtg umah aku. Aku diam membisu dan balik umah jer. Aku punya kecil hati belum habis dia tambahkan sakit hati lagi. Tak cukup itu dia sampai ke rumah nak ambil semua baju2 nak pindah. Aku biarkan hingga dia habis ke muka pintu baru aku tegur dan tanya sebab. Tak habis begitu aje, pertama kali aku pukul dia dan dia balas dengan seribu satu kebiadapan yg tak pernah dia pelajari. Aku pertahankan diri dan harap dia sedar kesilapan dia. Setelah 1 jam bergelut dlm masaalah besar dia terdiam dan aku menyatakn semua kesilapan dia, diam membisu dia mengakui namum dia masih terus hidup dlm egoism yg bersarang dlm diri. Aku dipandang hina dan kerdil kerana kekurangan dari dia. Namun jiwa dan maruah ku besar, aku takkan biarkan mengalah dan pastikan dia tunduk bila salah. Aku izinkan dia pulang bila dia mengakui dan berjanji takkan ulangi kekasaran dan kebiadapan dia. Selamat mlm syg.

No comments: