Saturday, May 31, 2008

30 May 08

Hari ni ke kedai mcm biasa pagi dan dia dtg kemudian. Aku habiskan kerja2 dan kemudian pergi ke Ikea jalan-jalan dgn dia dan beli barang, seronot betul bila dia ada di sisi. Cuma jauh di dalam dia aku dapat lihat dia hanya berkongsi saat ini sahaja bersama aku. Hakikatnye belum pasti saat susah aku dia ada bersama. Aku kemudian ajak dia berehat dlm sauna dan lepak2 sampai waktu dinner kami ke ampang makan dengan kawan2 dan melepak lama ke 3 pagi. Balik ke rumah dia buat pasal lagi, tanpa ada minta dan bermanja, dia mengharapkan aku faham apa semua kehendak dia tanpa memikirkan perasaan aku atau bercakap dengan cara yang patut. Aku dapat lihat sikap ego dan tak mahu merendah atau beralah apatahlagi minta maaf. Semua cakap aku pasti akan di lawan. Aku faham sgt aku tak berduit dan bukan mampu nak tanggung dia pun, hakikat nyer aku dah beri apa semua yang aku termampu. Malah aku rasa dah tunaikan semua permintaan dan tanggungjawab aku menjaga dia. Kenapa dia tak merasakan tanggungjawab dia yang patut dia tubaikan dan beri pada aku? Kenapa di tak rasakan apa patut dia buat dan dimana harus dia berada untuk aku? Kenapa dia tak fikirkan apa dia patut buat untuk jaga hati aku? Aku tidor dlm keadaan aku tak maafkan dia.

No comments: