Saturday, May 31, 2008

29 May 08

Hari ni aku sajer jer tak masuk kerja pagi. Aku nak tunggu dia check jadual aku jer. Aku perhatikan dia akan check semua jadual aku, tapi jadual dan pergerakan dia, jawapan nyer tak tahu dan "adalah". Apa yg dia nak buat beakang aku selepas dah pastikan jadual aku? Setiap kali aku beritahu pasal pakaian tak berlipat jawapan nyer nanti. Aku beritahu pasal umah tak berkemas, jawapan nyer diam. Takpelah aku tak nak bebankan sangat dia bekerja penat, walaupun aku bekerja 9.30 pagi ke 1 pagi hari2 dia pulak kerja 10pagi ke 4 ptg dari isnin ke jumaat. Namum aku rasa biarlah aku jer yang buat kerja umah hari ni semua nyer. Macam susah dan bebankan dia yang hidup segala kesenangan, aku pasti satu hari dia akan bosan dan tak mahu dibebankan dengan kesusahan aku, dia pasti lari dari aku. Tunggu dan lihat sahaja cara nyer. Aku harus pasrah. Setiap gerak geri dia pasti akan dirahsiakan termasuk keputusan bekerja, aku tak dihiraukan untuk minta izin atau pendapat. Kalau aku minta masak untuk aku, dah 3 minggu ni cuma 3 kali jer. Kesian aku tengok dia terpaksa hidup susah kerana aku. Carilah kehidupan yang dikau cari kalau kau mampu terbang tinggi. Aku tetap sayang dan ada disini.

No comments: